Tuesday, May 10, 2011

setelah sekian lama, akhirnya.....


assalamualaikum wbt...

salam sayang, salam hormat, salam rindu buat semua...(amboih, dh mcm tulis surat cinte!)

tajuk entry kali ni, ada byk kaitannya...

kaitannya dgn hidup saye, pelajaran saye, insan2 di sekeliling saye dan juge berkaitan dengan blog ni...

setelah sekian lama, akhirnya.....SAYE UPDATE JUGAK BLOG NIH

mane tidaknye...saye update blog bukannya serajin org lain...sebulan sekali pon belom tentu..(melampau btol,kan?? then ape motif ko ade belog Zack oi??)

byk kisah2 menarik yg berlaku dalam hidup saye sepnjg beberapa bulan yg lalu...mungkin tak semua saye akan citer dalam satu entry je..mungkin akan ade sambungannya..(tu pon kalo rajin..kalo tak, hampeh gak la!)

setelah sekian lama, akhirnya.....SAYE TIDAK AKAN LAGI TINGGAL DI KOLEJ KEDIAMAN UPSI PADA SEMESTER 8 NANTI

yang ni mmg agak menyakitkan hati utk diceritakan...bukan la nk merungut, tapi hanya nak meluahkan rasa kecik hati...sepanjang 6 semester saye belajar di UPSI, saye menginap di kolej kediaman UPSI iaitu KHAR (malas nk gtau nama pnjg, majuk tak abes lagi nih)...dari sem 1 hingga sem 4, saye jadi Rexco @ Rakan Exco Kolej utk Exco Perhubungan Awam dan Antarabangsa (PRO) diulang PRO bukan GRO,okeh! hik3..kot kang ade yang bace laju sangat, tersilap baca pulak, udah ade pulak yg ingat saye keje kat kelab malam pulak nnt! hahahaha...

sepnjg menjadi PRO, rasenye banyak acara2 rasmi dan tak rasmi di kolej yang saye terlibat..jadi Pengacara Majlis, jadi DeeJay, Top Host (perasan), segala bagai la yg berkaitan dgn protokol...nak dijadikan cerita, ketika sem 5, saye tidak lagi mengisi borang utk menjadi Rexco (kerana tak nak org kate saye ni GiPang *gile pangkat* pulak.yela, dah 4 sem jadi rexco, resign sendiri jela) tapi, walaupon saye dah tak jadi Rexco lagi ketika sem 5 dan sem 6, saye tetap membantu kalau pihak JMK *Jawatankuasa Mahasiswa Kolej* mntak bantuan utk jadi Pengacara Majlis walaupun saye bukan lagi salah seorang Rexco...yela, org berbudi, kite berbahasa...maka, masih lagi la kedengaran suara garau saye sbg MC ketika berlangsungnya majlis2 atau karnival2 di kolej...setidak-tidaknya, pada fikiran saye, walaupon saye bukan lagi seorang Rexco, tapi saye masih lagi boleh menabur bakti kepada kolej kediaman saye dan mengharapkan agar 'mereka2' ini juga akan ingat saye yg selalu ada bersama utk mengendalikan majlis2 di kolej...

pada akhir sem 6, saye mengisi borang permohonan utk tinggal di kolej pada sem 8 (selepas selesai praktikum, saye dan kwn2 kena blek semule ke UPSI yg 'terchenta' utk menyambung pelajaran, dan jadi super duper senior di sini)...harapan saye setinggi gunung agar nama saye tidak tercicir dalam pemilihan untuk tinggal di kolej kerana langsung tak pernah terlintas untuk tinggal di rumah sewa...*sebab tu la selama ni saye sgt aktif dgn xtvt2 kolej kerana tidak mahu nama saye dibuang dari senarai penghuni kolej* tapi, pada hari keputusan senarai nama pelajar yg berjaya tggal di kolej utk semester bru September depan diumumkan, nama saye tiada dalam senarai!! *apekah* mase tu, rasa kecewa, sedih, kecik hati, merajuk, marah, bercampur baur...

tgh sedih2 tu, ade junior dtg kat saye dan kate "ala..Kak Zack nk dtg sini tgk senarai nama watpe..akak kompom dpt dok kolej punye! sbb akak kan aktif kat kolej..selalu je dengar suara akak jadi MC utk program kolej...nak isau mende..laen la kalau mcm kitorang nih, program kolej apa pon tak pernah turun..hahahah..." saye tersenyum pahit..."Akak x dapat dok kolej sem depan, dik" junior tu terkedu...*wajah dia serba salah* junior tu nak menyambung kata2, tapi saye terus berlalu dgn senyuman plastik yg sgt menyakitkan...dalam hati saye berazam "saye takkan turun mana2 lagi program kolej lepas ni...saye takkan mahu lagi jadi MC utk program kolej...saye tak mahu lagi korbankan hari minggu saye semata2 utk bantu program kolej.." *kenapa ada antara yg dapat kolej tu, lgsg tak pernah nmpk btg idong pon sewaktu program kolej?? sekadar jadi penonton sewaktu 'konsert2' besar kolej..tapi nama mereka tersenarai..??!* kalau nk ckp ttg sticker, takkan la saye yg jadi MC kat atas pentas ni pon kena kutip sticker kolej jugak sbg bukti penyertaan program kolej?? kesimpulannya= saye merajuk dan tak mahu lagi terlibat dgn apa2 pon yg berkaitan dgn KHAR..saye TIDAK MAHU!! full stop.

setelah sekian lama, akhirnya.....MR. YEE DAPAT MELANJUTKAN PELAJARANNYA (PJJ) DI UPSI

banyak kebetulan-kebetulan yg berlaku dalam hidup saye semenjak saye mengenali Mr. Yee...dan kebetulan yg ini memang 'paling kebetulan' antara byk2 yg ada...kisahnya, beberapa tahun lalu, Mr. Yee ada memohon utk melakukan PJJ di universiti laen...beberapa peringkat permohonan dah lulus..tapi, peringkat yg paling penting (utk mendapatkan kelulusan perlepasan drpd Guru Besar sekolah tmpat dia mengajar, boleh pulak tak lulus) maka, tertangguh la niat Mr. Yee utk menyambung pelajarannya...tapi, awal tahun ni, tiba2 saye mendapat khabar gembira daripada Mr. Yee..katanya, dia dpt buat PJJ dan memohon utk buat di maktab lamanya iaitu IBMM (Institut Bahasa Melayu Malaysia)...saye tumpang gembira untuknya...

di sinilah kebetulannya apabila tibe2 nama Mr. Yee tersenarai untuk melakukan PJJ di UPSI..ye..di UPSI, universiti yg sama dgn saye...walaupon pada waktu tu, dia kata masih tak pasti lagi, tapi ALLAH sahaja yg tau bagaimana perasaan hati saye..gembira sangat2...sbb lgsung x sangka yang Mr. Yee akan berada di sini utk menyambung pelajarannya...saban waktu saye berdoa agar Mr. Yee akan benar2 buat PJJ di UPSI...dan al-hamdulillah, doa saye dimakbulkan, Mr. Yee dapat buat PJJ di UPSI...*kesian Mr. Yee sbb terpaksa travel jauh dari Bukit Naga (sempadan Klang-Shah Alam) semata2 utk menghadiri kuliah* saye memang gembira, kerana buah hati saye akan sekali sekala berpijak di tanah yg sama dan menghirup udara yg sama dgn saye...tapi Mr. Yee la yang merasakan kesusahannya...hu3...

saye sentiasa mendoakan yang terbaik untuknya...Mr. Yee perlu menempuhi 4 tahun untuk menyudahkan PJJ ni...kalau mengikut perkiraan saye, tahun pertama pengajian ni, dia akan berseorangan...tapi insy-ALLAH kalau tiada aral yang melintang, pada tahun kedua pengajiannya nanti, mungkin dia sudah 'berteman'...*nanti Zack tolong abang bancuh air kopi dan buat cucur ikan bilis utk abang makan mase tgh buat esaimen ye..wink*

setelah sekian lama, akhirnya.....SAYE TELAH PUN MULA MENJALANI PRAKTIKUM @ LATIHAN MENGAJAR

saye telah menyelesaikan 6 semester dengan jayanya (yakin je,kan..jaya ke?) maka, saye dan kawan2 batch 2008/2009 pon dah mula menjalani praktikum mulai 9 Mei 2011 yg lalu (8 Mei utk Kedah, Kelantan dan T'ganu)...saye menjalani praktikum dia SMK Khir Johari, Tanjong Malim, Perak...at last!! tapi, perjalanan saye dan seorang lagi classmate, Anne yg mendapat nasib yg sama tidaklah semudah kawan2 yang laen utk menjalani praktikum..disebabkan masalah teknikal dgn pengurusan akademik UPSI, kami terpaksa turun naik Bangunan Canselori (BC) UPSI tu entah berapa kali agaknya..sampaikan Mak Guard yg keje kat kaunter pertanyaan BC tu pon dah kenal muka kami yg banyak kali dtg jumpa dia untuk ambik kad khas sebelum boleh jumpe Timb. Naib Canselor Akademik...air mata jangan cakap la..dah sampai kering kot merayu ke sana sini untuk lepaskan jugak kami praktikum..kalau tidak, kami terpaksa extend study hanya untuk habiskan satu subjek! *apekah??*

itu blom kire lagi kami yg berkali-kali jumpe dgn beberapa org pensyarah, staf pejabat Fakulti Bahasa, Timbalan Pendaftar Kanan, Pegawai Bahagian Akademik, dan ramai lagi org yang terlibat*sampaikan saye rasa mcm nak bakor je BC tu tau!*..mujurlah ada Pegawai Akademik yang sanggup bersusah payah bersama-sama kami untuk membantu menyelesaikan masalah kami ni..maka, dapatlah juga akhirnya kami berpraktikum SAMBIL MENGHADIRI KULIAH selepas balik dari sekolah *jangan tanye kenapa kalau saye nampak macam zombi Tg Malim pada pembukaan semester baru bulan September nnt*

hmmm...saye rasa setakat ni dulu entry saye pada waktu nih..banyak pulak saye membebel tgh2 malam buta ni,kan?? insy-ALLAH banyak lagi yg akan saye kongsikan dengan anda nanti..tungguuuu... (^^,) doakan saye dan Anne dapat menjalani praktikum dgn cemerlang, gemilang dan terbilang ye di sekolah tu nanti... adios amigos...

salam sayang,
~zack sabri~



Friday, November 26, 2010

ABANG...JOM KAWEN..!!



assalamualaikum...
wah..selepas berbulan2 lamenye (yeke bulan..?bukan abad ke? uhuk3) aku x update belog ni, tetibe jek ade nawaitu plak nk godek2..*wink*
amboi3..laju je korg bace entri ni ye! tgk je perkataan kawen, ingat aku nak kawen la ye! okeh, aku saje je propa wat tajuk sengal..tatau nak wat tajok pe.. ngeh3..amponkan aku ye!
=)
hmm...ape kebendenye la yg aku nk tulih nih..jap2 cari idea...
(toing! mentol dh kuar)
aku nak citer pasal KAWEN (wah..gatay ye ko z!)
ala...ni xde kaitan ngan aku,okeh..hnye nk cite ttg org2 di sekeliling aku yg baru kawen, dh lame kawen, bakal berkawen dan yg baru ade plan sket2 nak kawen..(wah...kondifen mak hayam kau!!)
okeh la..citer pasal kawen,kan...skang kan dh start cuti skola..maka, scare otomatik gak la dh masok musim org kawen! btol x? sane s
ini bau nasik mnyak je..i loiiiikeeee!!
baru2 nih, cousin aku kawen...tema purple uols...meletop! ta
pi aku plak x dtg..bukan disengajakan..mmg x sengaje,okeh..(kalo x caye, tnye la aku) *wink*
pastu, 5 disember nih, x-rumet aku mase sem 1 nak kawen...walopon aku skang dh sem 5, tapi maseh ade kip tacing2(apekah..??) lagik ngan akak tuh..mmg syg la ngan akak nih..yela..aku kan anak Rugayah Sulong(erkk..) bukan..anak sulung..he3..so, sah2 la aku xde kakak,kan (melaenkan kot tetibe abah aku ade anak pompuan yg lbeh tua dri aku sbb kawen ngan org laen sblm kawen ng
an mak aku..erkk..ni mmg statement nk kena flying kick ngan
abah aku)
abah aku mmg kompom bujang+teruna+suci (apekah..?) mase kawen ngan mak aku,okeh...so mmg dgn banggenye la aku isytiharkan diri aku sbg anak sulong abah ngan mak aku! he3...
okeh, kite u-turn kat cite x-rumet aku tdi..aku pggil dia Kak Bai...tetibe satu hari tuh, aku terbace name dia kt dlm buku motivasi yg aku
pinjam jap..."KHAS UNTUK TENGKU NORBAIZHURA
TENGKU YAKOB" (buku tu boipren -skang dh jadik hasben- yg bagi)
wahh..TENGKU???? okeh, aku gosok2 mata, gosok idong utk bace lgi skali...aku rumet ngan Tengku??? bukan pe beb..Kak Bai nih mmg humble gile la...dia x pernh sebut pon name dia Tengku tau..mase aku tnye nama dia, dia cume kate "pggil je Kak Bai.."
Kak Bai mmg baek giler beb...sgt2 spt seorg KAKAK YG AKU TAK PERNAH PUNYA..(dah mcm tajuk lagu daa)..mmg best sebilik ngan Kak Bai..korg bleh bygkan x cmne rasenye jadik super junior yg dapat sebilik ngan
super senior yg sgt best..?? mmg heaven beb...dah la Abg Man
(hasben Kak Bai) mase jdik boipren tu baek sesgt....dua2 baek, aku mmg bertuah,okeh...asalnye, Kak Bai nih bukan rumet aku..tapi dia tukor suke same suke bilek ngan rumet asal aku..dia tamo dok bilik gelap...(sbb takot terlajak tido)..rumet aku plak tamo dok bilik terang..so, mmg ngam sgt le...Kak Bai patotnye kawen lmbt lagi...tapi nak dijadikan citer, Kak Bai dapt posting kat Sabah..kat Tambunan tu ha..bapak la jaoh! so, kelam kabot la kawen, sbb nk isi borang tukor ngan alasan utama "BERPINDAH MENGIKUT SUAMI" ngeh3...
(sbb tu la aku n kawen cepat2..xde la kelam kabo
t sgt nnt..a
lasan! dasar mmg dh gatay nk kawen, tamo ngaku ye cik z!hik3) so, aku x dpt gi mase kenduri kawen kt kg Kak Bai...x sempat plan, umah aku ngan Bukit Mertajam tu jaoh..ilmu terbang aku x ckop power lagi utk smpai ke BM tu ha..he3...so, aku dh siap plan nih nak gi knduri kawen dorg yg sebelah Abg Man plak kat Klang...sgt eksaited,okeh...bukan pe..lame dh x jmpe Kak Bai...rindu sesgt nih..sambil nyelam minom ayo le!..hik3...Kak Bai, nantikan kedtgn z kt umah u eh! he3..
Alang (cousin) aku yg lagi sorg plak nk kawen gak....25 disember nih nak nikah...same la ngan kawan baek aku...Mazliana Mat Sor..dia pon nk nikah gak pada tarikh yg same...tapi rasenye, aku mmg gi nikah bes fren aku la..
sbb family aku sume gi umah cousin aku..bes fren aku nih dah 'booking' aku awal2 okeh...he3...haih..x sabo2 nih nak naek pelamin..ooppsss! nak tgk org naek pelamin la...(dush3...ko jgn nak gatay z, kena sekeh laju2 ngan abah kang naye je!)
haih..pape pon, nantikan gambo2 best di majlis kawen insan2 berkenaan yg aku sebutkan di FB ye..okeh la...nak chow dlu..sbb megi saye sudah kembang...ngeh3...daa... (^^,)
aku xde..so scare otomatik xde la pengapit yg potpet,kan..ngee

siyes cun giler kazen aku yg sorg nih..cekgu BM merangkap ustazah,okeh =)

Monday, March 29, 2010

dapat award la..!! feewwwiitt!! hehehe


assalamualaikum...
wah..i dpt award la..hehhe..
sori ye ellie cyg...i x perasan dpt award ni...
anyway, tenkiu very2 much!! hehhee..
i lebiu la!! hehehehe..
okeh..nk ckupkan syarat pemberian award eh?
ok..7 things about me...

1. even though sume org nmpk aku ni mcm happening gile, deep inside, aku ni sensitip! hehe
2. aku ni sgt cepat memaafkan..siyes..try ar gadoh ngan aku! muahahaha
3. handset is my 'second life' kot..yeah, can say like dat! huhu
4. klu kawen nnt, aku nk sgt pelamin wane pink...w'pun aku tau cik abg aku xkan naik pelamin wane pink!! hahahha
(B..jgn mare..kang kena jual!)

5. dulu, aku pernh plan nk kawen umo 28 thun..then, bile dh besor2 ni, rase rugi plak klu kawen lmbt..so,tukor plan..nk kawen awal plak! ekekeke..
6. aku nk belikan keta MPV utk abah aku..spaye selesa skit adik2 aku nk 'berfoya2'..hahhaa
7. i luv my parents, my siblings, my hubby and all my frenzzz! muah! muah! muah! *wink*

so, aku nk bgi award ni kt org lain plak ye...

1. hubby
2. aini ahmad (debat)
3. ain fathihah
4. kak bib judin
5. bieha
6. abg joe pacak
7. apiz debat
8. abg kama
9.kak nad debat
10. abu handhalah
11. sape2 yg bce blog ni..(mesti tau!!) (^__^)



Tuesday, March 2, 2010

HARI YANG MEMANG SGT CERAH!! (motif tjuk entri..??korg pikir la sendiri! hehehe)

assalamualaikum...
salam syg wat sume...
wah..aku update blog lgi?? (okeh..aku dh 'install' separuh perkataan 'RAJIN' kt dlm otak aku..hik3..
)
well...update kli nih sbb nk story sket ttg photography session ngan all SQUAD 22 arini (TESLian 2008/09) wah..sgt comey ye sumenye arinih...hehehe kitorg janji kul 10.30 kumpul kt library...tp ade gak la muke2 suci yg lmbt smpi..(t'masuk la aku *wink*)
bukan pe..sje je nk suh kwn2 tggu..
wat gaya ala2 VVIP gitu! (wah..ade gak yg kena penendang ngan AJ ni kang! ngeh3..)
okeh..ckp byk pon x gune..korg layan jela beberape keping gambo yg sempat di'gigi biru' dari hp elly yg comey tu ye..
hehehhe.
.klu nk tgk gambo2 len, gi carik kt blog SQUAD 22 yg len..confirm byk!! huhuhu... layannnnn....muke steady je..padahal..dh b'peluh ketiak!! ekekeke

b'gaye ala2 'house bunny' *wink*

wajah2 ayu nk ke pasar..hehehe...

mmg dasar xleh tgk kamera..mesti nk menyelit!! ekekek

Sunday, February 28, 2010

PAGI YANG GELAP KINI SUDAH TERANG (motif tajuk entri masih x dpt dikesan *wink*)

assalamualaikum...
salam hormat n salam sayang wat sume...
wah..aku update smule blog yg dh bersawang ni slps 4 bulan! diulang ye...4 bulan!!!
4 bulan..hmm...what can happen within 4 months?
klu padang rumput, confirm dh tumbuh lalang mcm hutan..(mampos nk tebang)
klu org bru kawin, dh start 'muntah2' kot..(ehem2..zack apsal ko ckp psl kawin ni..gatay dh ye nk kawin!! ajak je rizal kawin cepat2! uhuk3!!!)
klu umah sewa yg x dibayor sewa, confirm dh kena halau ngan landlord! (huhuhu...)
klu tanam padi kat sawah, dh mule tggu mase nk menuai..(aku agak2 je..padahal anak pesawah tu! hampeh tol!!)
klu cikgu bru posting, dh mule merase pegang gaji kot...(okeh..bab yg ni plg aku x sabor2..bilenye nk abih blajo nih!! adoyai.. *sigh*)
ah..x kesah la ape pon yg mungkin bleh b'laku within 4 months tu...tp ape yg pasti, mmg byk benda kot dh b'laku kt aku dlm mase 4 bulan tu...huhuhu..
pahit,manis, masin, masam,kelat, macam2 la..sedap hingga menjilat kaki pon ade! (aik..?? itu pon rase gak ke?? hik3...)

anyway, 4 bulan telah b'lalu dgn agak best ye... (^_^) hehehe..
aku gi debat royal, pidato kemerdekaan (kalah ye, tuan2 n puan2..hehhehe)
skang aku dh start keje smule kt kdai top up KHAR..
maka dgn itu, marilah dtg m'beli top up..(okeh, sejak bile aku tukar keje jdik promoter kdai top up nih?? agak musykil di situ ye!)
korg jgn nk mintak top up free ye..sbb aku sendiri pon kena bayor tiap2 kali top up!! ekekeke

and..the best part is..bile jumpe kwn2..(especially geng2 debat) ayat yg plg aku suke dgr ialah..
"EH ZACK!! LAME X JUMPE!! X NMPK PON ZACK SKANG NI YE!!" (hehehe...at least aku tau..ade gak yg rindu! hik3...yeke rindu nih..musykil jap... *wink* )
mane taknye..jujur aku cakap..sem ni aku mmg trus 'menyepikan diri' drpd sebrg acara debat-mendebat ye...agak bz dgn mcm2 acara..mane taknye..gi audition akademi fantasia la..raja lawak la.. american's next top model la..err..okeh,aku tipu! hehehhe...
xde reason yg bukan2 pon..cume bz skit...aku pon dh keje part time smule skang ni,kan...
so,agak byk ye mase telah 'dicuri' di situ...hehhehe
but dun wori..aku s'tiase amik tau ttg p'kmbangan kelab kite yg tercinta tu! huhuhu..

sem ni, w'pon jadual klas agak longgar, (sgt longgar sbnrnye!!) tp aku mmg agak bz..
aku free ari rabu ngan jumaat..best x?? hehehe..tp jgn jeles dlu..
even aku xde klas ari jumaat..(aku tau, msti sume org ingt aku leh blik kg slalu,kan?)
aku ade klas taekwando ari sabtu! (agk hampeh ye di situ! (!_!)
confirm la xleh blik slalu..melainkan aku ade 'sugar daddy' mcm AJ tu...hik3.. (lina,jgn marah ye..gurau je.. *wink*)

kuliah pon setakat ni ok je..suke3..hehhehe..
hmm..tu je la kot setakat nih..x tau ape ke mimpinye aku leh tibe2 ade nawaitu nk update blog ni..buang tebiat gamaknye! huhuu..so, x tau la bile plak aku nk update blog ni lgi pasni...hehhee..
oh ye..ni aku nk update skali gmbr adik2 kesygn aku..nana (adik bongsu) dh pndai b'jalan.. so, skang ni turn dia la plak nk 'perintah umah' kt kg tu..adoyai..jenuh melayan kerenahnye! byk akal..si fifi (no. 9) plak, adoyai..mcm bertih kena goreng!! sape la yg diikutnye tu..(wat muke seposen smbil siul2 ye) e-kid (no. 8) plak, nk menyaaaaaaanyi je kejenye..pantang ade lagu yg best skit je, mule la nk m'hafal..tu pon 1 hal gak tu...m'bace pon sangkut2, ade hati nk hafal lagu! ekekek..

ok la eh...dh lewat ni...later2 je la aku update lagi..(klu pnjg umor)
anyway, best of luck 2 everybody...
u should know 1 thing dat..
I LOVE U ALL!!
tak pernh simpan dendam @ marah kt sape2 pon,k...
everyday bile aku celik mate dri tdo,aku dh lupe sume masalah...0-0 je...
take care everybody..salam...


nana yg dh semakin byk akal..

fifi si 'bertih goreng'

e-kid yg sgt suke menyanyi..huhuhu

fifi dok melaram ala-ala datin vogue..
(kat dlm bilik mak dok panggil.."puteri!! mane rantai mak???" (^_^)


Sunday, October 18, 2009

~ FROM KALUMPANG WIF LURVE..! ~

welcome to kalumpang..hehehe
aku ngan rumate yang sgt comey...
ni la mastermind plan adhoc kitorg tadi! huhuhu
posing dulu kt atas jambatan sblm balik..heheh
aku ngan housemates yg sgt sporting...
syyyhh.....dia datang..hehehe





sebelum gerak ke kalumpang..tgh tggu pkck alias..




















mesti ade yang agak terkejut tgk gambar2 aku kat atas tu,kan?
citernye camni....
semalam aku bace blog apiz..
wah..bestnye apiz gi kalumpang..!! (ujar aku di dlm hati...)
maklum le..kalau kawan2 yang memang kenal perangai aku, aku mmg x pernh picnic2 sejak study kat UPSI ni...
ke sg. samak pun x pernah gi! (bayangkan betape aku brade di bwh tempurung..huhu)

so, pg tadi, pas aku wat nasi,goreng, aku ngan housemates pun breakfast le sesame..
then, tibe2 rumate aku yg sgt comey itu telah mengemukakan 1 cdgn yg sgt gempak!
"KITA GI KALUMPANG ARINI NAK X???"
aku pun ape lg..mcm org mengantuk disorong bantal, trus je kate "NAKKKKKK!!!!"
hehehhe...so, dgn plan yang dirancang secara adhoc itu, maka aku n 5 org housemate n seorg kwn rumate pun gi le ke Kalumpang...
actually, byk gak peristiwa yg berlaku sblm kitorg btol2 gerak ke Kalumpang..hehehe..
dlm kul 1.20 ptg, kitorg pun smpi la kt Kalumpang...
it was Sunday..so, what do you expect??
punye la ramai orang kt sane waktu tu...
tapi, kitorg berjaye la mencari tempat mandi yang agak tersorok dari penglihatan org ramai...
maklum le..masing2 x pandai berenang..baru nak blajo apung2..heheh
so, mesti la nk apung2 kat tmpt yang orang x nmpak,kan..hehehe
anyway, Kalumpang mmg best...this is my 1st trip...
so, der will be another trip after this!!! huhhuu..when?? coming sooooon.. (,")
ok la..layan jela gmbr2 yg sempat aku snap kt sane... *wink*


Wednesday, October 14, 2009

MISI MENGHAPUSKAN SAWANG BLOG!

kat jamuan raye JMK KHAR 2009

kat dlm kelas SLA...


assalamualaikum...

salam rindu, salam hormat, salam kasih wat sumer kawan2 yang aku sayangi...
setelah sekian lamenye aku membiarkan blog ni bersawang smpai aku nyaris2 terlupe passwordnye, aku kembali untuk 'menebas rumput2 tinggi, membuang sawang yang tebal dan menyemburkan ambi pur' baru kt blog nih...hehehehe

aku tau..ade kawan2 yg dok tanye n perli..
"apsal blog ko tu bersawang sgt zack.."
mcm biase, aku x jwb pape..sengih je le... (,")

bukan pe, kesibukan tahap gaban ni menyeksakan aku....
aku online je tapi xde nk chat2...
cari bahan wat assignments...
al-hamdulillah...mggu ke 12 kuliah, aku berjaya menyiapkan semua assg yg aku sendiri tak sangka dapat siapkan..huhuuh...

xde pape yang menarik untuk aku citerkan kat sini..
tapi ape yang pasti, banyak bnda yang berlaku sepanjang sem ni..
pahit, manis, tawar dan masam bercampur baur..
inilah asam garam kehidupan,kan...

anyway, aku x tau kalau aku sempat nk wat entry sebelum exam..
tapi melihatkan kapasiti aku yang slalu je xde mase nk menjengah blog, aku nk ucapkan
"GOOD LUCK, SEMOGA BERJAYA, CHAIYOK!!!!"
kat semua kwn2 yang akan menduduki final exam awal November nih...

aku sentiasa doakan korang dalam doa2 aku saban hari..
doakan la juga kejayaan aku eh..kempunan ni nk merasa dapat 'dean list'..
so, doakan le moge2 sem ni adalah sem bertuah aku..amin...

semoga kite semua memperoleh kejayaan yang cemerlang..
amin...

wassalam....

Monday, July 27, 2009

bile aku dah mule bosan....

aku rase, mesti ramai yang terkejut tgk pics yg aku entry ni..heheheh...

kalau korang nak wat gak, cube ar view kt "my heritage" ni....

sesekali nk perasan,kan...heheheh...nmpk sgt CT x brape femes smpi tertukor name ngan NORA DANISH...anyway, jgn jeles eh...wakakakak....(saje je nk perasan...)

Saturday, July 18, 2009

aku yang gembira dalam kesakitan....

melaram ngan topi kak nadia


salam rindu wat semua....
dah lame aku biarkan blog ni bersawang...huhuhuu..
pertame skali mesti ade yang pelik nape tajuk entry aku mcm pelik skit...hepi dlm sakit...
hmm...klu korg nak tau, mase pertngn debat PERMAS kt bitarasiswa, aku terjatuh kat surau mase nk basuh tgn kat situ....tak perasan plak tempat tu mcm bertingkat skit..ape lagi, 'tergolek dog' la aku kat situ..dua2 kaki aku terseliuh...sakit sesgt..TUHAN je yang tau camne rasenye..huhuhu...mu
le2 cdg nk edit blog awal skit....Align Centerni la kaki aku yg tersangat la sakitnye.....

tapi,ni baru le ade nawaitu nk edit blog...aku tau aku ade 'utang' beberapa tag dari kwn2...
tapi mintak ampun jela ye..arini aku blom lg bernawaitu nk jwb tag lagi....hehehhe..(apiz jgn marah eh)....
utk pengetahuan semua, aku skang ni berade di teluk batik...utk ape aku di sini?? biarlah rahsia..
tapi buat yang dah tau tu, paham2 sudah...hehehhe
agak busy jugak la kitorang di sini...dengan perjalanan yang agak memenatkan tapi best (sbb pakcik bas pasang lagu best2 sepnjg jalan)....

kitorg sampai kat teluk batik dalam kul 2 ptg...pas snap beberapa (byk sebenarnye) gambr, baru la kitorg check in kat Crystal Bay Chalet...huhuhu..
then, family aku plak datang kt teluk batik...ape lagi, agak meriah la suasananya...korang sumer mungkin bleh bayangkan camne keadaannye apabila sumer siblings aku (10 orang) berkumpul kat pantai teluk batik tu n campur plak ngan kwn2 geng debat (10 org je,lg 2 org blik chalet tdo)
havoc pantai tu dibuatnye!!! huhuhu.....
sebenarnye semalam (18 julai 2009) besday abah aku...sebab tu gak la kitorang adik-beradik plan nk sambut kat teluk batik...walaupun xde kek, tapi consider sambut la jugak sbb dapat kumpul ramai2 kan...h
uhuhu....
anyway, doa2kan la aku cepat sembuh....
ni ade skit gambar2 yang aku upload utk dikongsi bersame..huhuu...
aksi 'apiz diva' ketika sampai kat teluk batikabg kaza yang sedang khusyuk melahap...


adegan 'suap-menyuap' antara kak bib ngan abg baihaqi....1 gmbr 1000 makna tau...huhhu sedapnye eskrem korang!! makan x ajak tu!!!


ni la antara hidangan yang mak aku bawak dari umah untuk dilahap kt tepi pantai...

dah mule posing ala2 diva gitu!

jgn gosip eh...ni junior baru dlm geng debat....

amboi2 apiz...kemain lg dia eh...

lima dara pingitan???

aku di samping bas upsi...huhuhu


Wednesday, June 24, 2009

Menghitung Hari....

aku tgh derma darah...huhuhuu

ini la jarum yg telah mencocok urat saraf aku! ekekekke


pejam celik pejam celik....
cepatnye mase berlalu...

minggu depan (30 jun 2009) adalah minggu terakhir aku berkhidmat sbg cikgu ganti kat skola ni.. (SMK Sultan Abdul JAlil Shah)...
sedih lor...huhuhu...yela..mungkin ini first time aku mengajar kat sini...dulu aku student je...
sume stuudent aku best2...xde la kes student buli teacher..hehehe...
maklum le, aku kan 'teacher baik'....ekekekek
semalam (24 jun 2009) ade sambutan hari koperasi kat skola...dh macam bazar ramadhan je aku tgk skola aku semalam..heheh...
cikgu2 ngan students x mau mengalah jual-menjual..huhuhu
pastu ade kempen derma darah...
aku yang mmg dah lame 'bernawaitu' nk derma darah, x lepaskan peluang la...huhuh
anyway, jadi cikgu mmg best walaupun agak memenatkan...
maklum jela..diorg tgh musim exam tgh tahun..so, aku kena la check kertas exm students...
macam2 hal...yg dapat markah '0' pun ade tau! kang aku tunjuk gambo....




ni la paper student aku...dia x jwb pun paper ni..aku bg la '0'....


wat semua kawan2, ketahuilah betapa aku rindu kat korang sumer!!!! huhuhu
don't wori, pas abis cuti, kite jumpe ye! hehehehe







Sunday, May 17, 2009

my new life....


teacher zack in the class!! huhuhu...

ku bahagia...


salam...
ai sumer!! lame x edit blog..dah bersawang ha..(bak kate dek azlina jamal..hehehehe)
rindu siot! heheh..ni naseb baek la kt skola nih ade wifi..klu x, hampeh gak! ekekek..arini kt skola aku ade sambutan hari guru.....best! maklum le ni 1st time disambut sbg ckigu...(even bukan le rasmi pun sbg ckgu agi) yela..aku kan cikgu ganti je...heheheh..ape2 pun mmg best! aku wat persembahan solo..nyanyi lagu 'bila diri disayangi'...aku dedicated lagu tu utk sumer cikgu2 aku kt skola nih...huhuhu
pape pun, SMK Sultan Bdul Jlil Shah ni mmg byak kenangan utk aku...pahit manis aku kt sini,sumer ade..mcm2 ade! hehehhe...
and 1 lagi, x sangke la plak bleh gak dpt hadiah arini! huhuhu..ade gak la students yg bagi hadiah...yela..aku kan cikgu ganti je..mamne la nk expect dpt gak hadiah! huhuhu..mekacih wat sumer! huhuh
anyway, aku enjoy mengajar kt cni...byk benda yg aku blajo...meningkatkan tahap kesabaran ngan kerenah student yg bleh wat aku naik darah...student yg mcm chipsmore(kejap ade kejap xde), mcm2 la..klu aku nk cter kat sini, x ckup! ekekeke..
tapi, aku dh mule rindukan kwn2 kt upsi..huhuuh..seriously aku rindu sesagt! kat squad 22 ngan geng2 debat..huhuhu...windu kt sumer! best of ludk wat sumer! nnt jumpe sem dpn...

Monday, May 4, 2009

dapat award la!! hehehehe

buat pengetahuan sumer, ini adalah award yg telah diberi oleh LINA @ TIMAH kt aku...
betape kembangnye idong aku mendapat award yg sgt comel ni..hehehhe..
pape pun, mekacih sesgt ye!! x sangke ade gak yg menghargai usaha2 murni aku selame ni! ekekekek..murni ke?? hik3... thanx sesgt ye lina!!

Sunday, May 3, 2009

PENGALAMAN ITU X MUNGKIN AKU BOLEH BELI DGN WANG RINGGIT...!!






mcm x caye je..aku dh pun balik dari UTP (yg pada asalnye mmg aku x mau pi) wah....sejujurnye,sgt la best pengalaman2 aku kat sane! huhuhu...mengenali kawan2 baru dalam dunia debat...mcm x caye plak yg aku dh mule mengenali siapakah yg disebut sbg junny, mier, teha, syuk, naz dsb..(yg lain tu aku x tau name daaa...) mmg best!!! tambah2 dpt lwn debat ngan junny yg mmg dikategorikan antara best speaker dlm debat...huhuhu...best tu! walaupun kitorg kalah (2-1) tapi puas hati gak la...dapat tau ttg pandangan org lain dan akakn cube utk perbaiki kelemahan aku di masa depan..hik3.. pape pun, ni la antara gambo2 yg dpt aku upload kt cni...klu nk tgk byk agi, tgk kt apiz diva..hehehehhe... anyway, time kasih wat sumer!!!! huhuhuhu...aku sayang korang!!!






wakil dari UPSI yg gi ke UTP...(3 'girls' n 3 boys) hehehhehe...






gambo2 aku sepnjg p'jalanan n mase kt UTP


aku ngan debaters dari UTP ngan MMU


(gambo bsr tu yg plg 'mahal'..huhuhu..motif btol! ekekeke)


antara gambo2 yg sempat di'snap' kat UTP..huhuhuhu


Friday, May 1, 2009

layakkah aku???

sblm paper literature

tgh aku dok syok2 tgk OIAM3 grand finale (yg dijuarai oleh tomok), tibe2 hp aku berbunyi ngan lantangnye lagu 'pls don't stop the music' dan rupe2nye si 'apiz diva' yg call...berikut adalah sedikit sebyk sesi perbualan kitorg yg m'buatkan aku x lena tdo mlm...

APIZ DIVA: zack, ko ade paper tak ari isnin ngan selasa nih??
AKU: ada...pagi ke ptg aku pun dh lupe
APIZ DIVA: zack, ko gi eh debat kt UTP nnt
AKU: eh, nape plak??? adoyai..aku tak mau pi weh
APIZ DIVA: ala zack..ko pi la...ko kan tak pi UTM nnt...
AKU: tapi aku tak sedia lagi..kang mesti sumer org ketawakan aku!!
APIZ DIVA: ala..ko cakap la ngan kak bib eh

AKU: (gulp! sebut name kak bib, aku dh cuak siot!)
KAK BIB: helo zack..
AKU: ye kak bib....(muke dh pucat)
KAK BIB: zack gi eh UTP esok...
AKU:tapi zack tak gi latihan lagi,akak...
KAK BIB: malam ni turun! kitorg kat gapura nih...
AKU:(gulp! dh cuak) baikkkk...kang z gi ye kak...jap gi zack blik dari mkn, zack gi sane..


adoyai...nampaknye kena gak la aku gi...kul 8.00 pagi (sabtu) aku dh kena trun kat foyer KHAR. aku bukannye ape...betol2 rase x sedia lagi nak gi kuar dari upsi ni utk debat...bidas hujah pun lintang-pukang...mmg la apiz ckp santai je..tapi aku ni dh rase cam nk tercabut leher tau x...doa2 kan la aku selamat kat sane...huhuhuhu....dah la nak gi sane xde duit seposen pun..abah masuk duit ari isnin nih...uishh..silap ari bulan, aku suh je adik aku tggu kat simpang sri iskandar nnt..huhuhu...

Sunday, April 12, 2009

jawab tag dari apiz....

NI LA 'NYAWA' AKU.....



ABAH KESAYANGAN AKU....
(SABRI BIN PUTEH)


MAK YG AKU CINTAI.....

(RUGAYAH BT SHAHIDIN)



(1) apakah kata-kata utama yang keluar dari mulut apabila ibu bapa anda muncul di depan mata...

MAK...ABAH..RINDUNYE NOR KAT MAK DAN ABAH..KENAPE TINGGALKAN NOR....


(2) apakah 5 perkara yang akan anda lakukan apabila berjumpa dengan ibu bapa anda
(selama seminggu)...
a) SENTIASA BERADA DI SAMPING MEREKA...TAKKAN TINGGALKAN MEREKA LANGSUNG...AKU AKAN BERDOA SEMOGA ALLAH BERIKAN MASA YANG LEBIH LAMA UNTUK AKU JUMPA NGAN MEREKA....

b) PENUHI SETIAP PERMINTAAN MEREKA SELAGI TERMAMPU (AKU SANGGUP GADAIKAN NYAWA AKU SEKALIPUN UTK PENUHI PERMINTAAN MEREKA...

c) AKU AKAN UMUMKAN KAT SELURUH DUNIA YG AKU DH DAPAT SEMULA PARENTS AKU (WALAUPUN HNY UNTUK SEKETIKA...)

d) AKU NAK BERCERITA KAT MEREKA TTG KEHIDUPAN AKU SEWAKTU MEREKA TAKDE DI SAMPING AKU.....

e) AKU AKAN TUNJUKKAN KASIH SAYANG AKU YANG XDE BANDINGANNYA....


(3) siapakah yang akan anda peluk dahulu antara ibu dan ayah anda...

MAK AKU..TAPI KLU BOLEH, AKU NK PELUK KEDUA-DUANYA SEKALI...


(4) apakah yg kamu fikir perkataan yang akan keluar dari mulut ibu bapa kamu apabila berjumpa dengan kamu....
MAK..ABAH..JANGAN TINGGALKAN NOR LAGI..NOR SAYANG SGT KAT MAK DAN ABAH...KALAU BOLEH, NOR TAK NAK ABAH DAN MAK TINGGALKAN NOR LAGI....


*tak baik tau kau ni apiz...berjurai2 air mata aku mase jwb tag ni....jgn la tag camni agi...jwb soalan2 pelik2 xpe..jgn ar yg berkaitan nagn mak ngan abah weh..aku tgh homesick nih...aku rindu mak aku!!!! mak,nor nak balik!!!
 

~ini kisah SAYE~ © 2008. Design By: SkinCorner