Friday, November 26, 2010

ABANG...JOM KAWEN..!!



assalamualaikum...
wah..selepas berbulan2 lamenye (yeke bulan..?bukan abad ke? uhuk3) aku x update belog ni, tetibe jek ade nawaitu plak nk godek2..*wink*
amboi3..laju je korg bace entri ni ye! tgk je perkataan kawen, ingat aku nak kawen la ye! okeh, aku saje je propa wat tajuk sengal..tatau nak wat tajok pe.. ngeh3..amponkan aku ye!
=)
hmm...ape kebendenye la yg aku nk tulih nih..jap2 cari idea...
(toing! mentol dh kuar)
aku nak citer pasal KAWEN (wah..gatay ye ko z!)
ala...ni xde kaitan ngan aku,okeh..hnye nk cite ttg org2 di sekeliling aku yg baru kawen, dh lame kawen, bakal berkawen dan yg baru ade plan sket2 nak kawen..(wah...kondifen mak hayam kau!!)
okeh la..citer pasal kawen,kan...skang kan dh start cuti skola..maka, scare otomatik gak la dh masok musim org kawen! btol x? sane s
ini bau nasik mnyak je..i loiiiikeeee!!
baru2 nih, cousin aku kawen...tema purple uols...meletop! ta
pi aku plak x dtg..bukan disengajakan..mmg x sengaje,okeh..(kalo x caye, tnye la aku) *wink*
pastu, 5 disember nih, x-rumet aku mase sem 1 nak kawen...walopon aku skang dh sem 5, tapi maseh ade kip tacing2(apekah..??) lagik ngan akak tuh..mmg syg la ngan akak nih..yela..aku kan anak Rugayah Sulong(erkk..) bukan..anak sulung..he3..so, sah2 la aku xde kakak,kan (melaenkan kot tetibe abah aku ade anak pompuan yg lbeh tua dri aku sbb kawen ngan org laen sblm kawen ng
an mak aku..erkk..ni mmg statement nk kena flying kick ngan
abah aku)
abah aku mmg kompom bujang+teruna+suci (apekah..?) mase kawen ngan mak aku,okeh...so mmg dgn banggenye la aku isytiharkan diri aku sbg anak sulong abah ngan mak aku! he3...
okeh, kite u-turn kat cite x-rumet aku tdi..aku pggil dia Kak Bai...tetibe satu hari tuh, aku terbace name dia kt dlm buku motivasi yg aku
pinjam jap..."KHAS UNTUK TENGKU NORBAIZHURA
TENGKU YAKOB" (buku tu boipren -skang dh jadik hasben- yg bagi)
wahh..TENGKU???? okeh, aku gosok2 mata, gosok idong utk bace lgi skali...aku rumet ngan Tengku??? bukan pe beb..Kak Bai nih mmg humble gile la...dia x pernh sebut pon name dia Tengku tau..mase aku tnye nama dia, dia cume kate "pggil je Kak Bai.."
Kak Bai mmg baek giler beb...sgt2 spt seorg KAKAK YG AKU TAK PERNAH PUNYA..(dah mcm tajuk lagu daa)..mmg best sebilik ngan Kak Bai..korg bleh bygkan x cmne rasenye jadik super junior yg dapat sebilik ngan
super senior yg sgt best..?? mmg heaven beb...dah la Abg Man
(hasben Kak Bai) mase jdik boipren tu baek sesgt....dua2 baek, aku mmg bertuah,okeh...asalnye, Kak Bai nih bukan rumet aku..tapi dia tukor suke same suke bilek ngan rumet asal aku..dia tamo dok bilik gelap...(sbb takot terlajak tido)..rumet aku plak tamo dok bilik terang..so, mmg ngam sgt le...Kak Bai patotnye kawen lmbt lagi...tapi nak dijadikan citer, Kak Bai dapt posting kat Sabah..kat Tambunan tu ha..bapak la jaoh! so, kelam kabot la kawen, sbb nk isi borang tukor ngan alasan utama "BERPINDAH MENGIKUT SUAMI" ngeh3...
(sbb tu la aku n kawen cepat2..xde la kelam kabo
t sgt nnt..a
lasan! dasar mmg dh gatay nk kawen, tamo ngaku ye cik z!hik3) so, aku x dpt gi mase kenduri kawen kt kg Kak Bai...x sempat plan, umah aku ngan Bukit Mertajam tu jaoh..ilmu terbang aku x ckop power lagi utk smpai ke BM tu ha..he3...so, aku dh siap plan nih nak gi knduri kawen dorg yg sebelah Abg Man plak kat Klang...sgt eksaited,okeh...bukan pe..lame dh x jmpe Kak Bai...rindu sesgt nih..sambil nyelam minom ayo le!..hik3...Kak Bai, nantikan kedtgn z kt umah u eh! he3..
Alang (cousin) aku yg lagi sorg plak nk kawen gak....25 disember nih nak nikah...same la ngan kawan baek aku...Mazliana Mat Sor..dia pon nk nikah gak pada tarikh yg same...tapi rasenye, aku mmg gi nikah bes fren aku la..
sbb family aku sume gi umah cousin aku..bes fren aku nih dah 'booking' aku awal2 okeh...he3...haih..x sabo2 nih nak naek pelamin..ooppsss! nak tgk org naek pelamin la...(dush3...ko jgn nak gatay z, kena sekeh laju2 ngan abah kang naye je!)
haih..pape pon, nantikan gambo2 best di majlis kawen insan2 berkenaan yg aku sebutkan di FB ye..okeh la...nak chow dlu..sbb megi saye sudah kembang...ngeh3...daa... (^^,)
aku xde..so scare otomatik xde la pengapit yg potpet,kan..ngee

siyes cun giler kazen aku yg sorg nih..cekgu BM merangkap ustazah,okeh =)

2 comments:

F.Aminurrashidd said...

seingat aku laa, entry ko yg last pasai exam last year kan? ni exam taun nieh ko baru hupdates.. dush3x. keh3x

norzyah_zacksabri said...

bersyukur la nak gak aku apdet...baru je cdg nak anto kat muzium je belog nih..kwang3.. =)

Post a Comment

 

~ini kisah SAYE~ © 2008. Design By: SkinCorner